Продавець Спорт. Екстрім. Туризм. Колекційна зброя розвиває свій бізнес на Prom.ua 10 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
410 відгуків
При оплаті карткою VISA знижка на замовлення -3%Подробиці тут
+380 (67) 837-89-98
+380 (66) 804-89-98
Спорт. Екстрім. Туризм. Колекційна зброя. Луки та Арбалети
Кошик

Конструкція самокатів!

Конструкція самокатів!

Давайте розберемося з чого складаються самокат і на що потрібно звертати увагу при його покупці.

 

1 – рама, 2 – корпус, 3 – хомут, контролюючий висоту керма, 4 – фіксатор висоти керма, 5 – хомут кріплення керма, 6 – ручки і гріпси, 7 – рульовий стакан і передній амортизатор, 8 – задній амортизатор, 9 – гальмо-крило, 10 – бризговики, 11 – ручка гальма, 12 – трос переднього гальма, 13 – передня гальмівна колодка, 14 – трос заднього гальма, 15 – задня гальмівна колодка, 16 – переднє крило, 17 – складаний механізм, 18 – підніжка.

З чого складається самокат?

А тепер ми розповімо про ключових складових самоката.

 

Дека. Платформа, на якій ми стоїмо – це основна частина самоката. Найчастіше вона поєднана з рамою, до задньої частини деки кріпиться заднє колесо і крило-гальмо. На верхню частину деки наклеюється шкірка, яка запобігає ковзанню під час катання. Покриття деки може бути виконано з гуми або оздоблене рельєфними елементами.

Ширина деки. Цей параметр найчастіше хвилює тих, хто купує самокат вперше. В основному через упередження, що при русі на самокаті обидві ноги повинні стояти поруч, повністю помещаясь на деці. Насправді – це зовсім не обов'язково. При катанні тільки одна нога повністю стоїть на деці, другий ви толкаетесь, а в пасивній фазі руху (коли ви відштовхнулися і їдете) ноги ставляться поруч, але не на всю ширину стопи або ж зовсім під кутом. Вже через кілька днів після того, як ви почнете кататися, правильні відчуття і комфортний спосіб постановки ніг прийдуть самі, ви навіть не будете про це замислюватися.

До недоліків широкого деки можна віднести невелике зниження маневреності – можна зачепити оточуючих або низькорозташовані предмети.

Довжина деки також впливає на маневреність. Чим коротше самокат, тим простіше пересуватися, наприклад, крізь потік людей.

 

Дорожній просвіт. Запам'ятайте, чим вище дека — тим сильніше вам доводиться присідати при відштовхуванні, а це веде до швидкої стомлюваності. Самокати з низькою декою дозволяють кататися довго і легко переходити в розслаблений режим, коли для підтримання швидкості ви відштовхуєтеся носком, майже не присідаючи. При переміщенні по місту низька дека вимагає більшої уваги, наприклад, при подоланні бордюрів.

  • Цілісна дека: дека і рама виконані з металу і являють собою єдиний елемент. Зустрічається у більшості самокатів.
  • Дека на рамі: до металевої рами самоката зверху прикріплюється платформа. Це дозволяє зробити деку замінної і використовувати декоративні деки з різних матеріалів.
  • Гнучка дека: дерев'яна дека закріплена між металевими підставами. Це дозволяє самокату пружинити при їзді і гасити вібрації від нерівностей дороги. Плата за це – трохи менша ефективність відштовхування. Зустрічається рідше всього.

 

 

Колеса – найважливіша частина самоката. Колесам бувають різних розмірів і виготовляються за різними технологіями. Важливо пам'ятати, що це витратний матеріал і по мірі зносу колеса необхідно змінювати. Ви самі відчуєте, коли колесо потрібно буде замінити – з-за нерівномірного стирання коліс з'являться вібрації і самокат буде їхати не так плавно, як раніше. На знос коліс сильно впливає техніка гальмування – різке натискання на гальмо-крило на високій швидкості може деформувати поверхню колеса.

 

Розмір коліс. Оптимальний діаметр міського самоката 180-200мм. З такими колесами вийде підтримувати високу середню швидкість, а попадаються тріщини в асфальті будуть не так страшні. Існують моделі, в яких переднє колесо більше заднього.

Розмір коліс для самоката

Від матеріалу, з якого виготовлені колеса безпосередньо залежать комфорт катання і швидкість.

  • Поліуретанові колеса – найпоширеніші. Тверді, міцні, швидкісні. Як і у роликових ковзанів відрізняються жорсткістю, але в даний момент вибір запасних коліс на російському ринку невеликий.
  • Гумові – компроміс між швидкістю і м'якістю, але зустрічаються буквально у декількох моделей.
  • Надувні – гарантують максимальну плавність їзди. Але важливо зазначити, що такі колеса вимагають набагато більше фізичних сил для відштовхування, а котяться на набагато меншу відстань. Зате на них відчутно менше вібрацій на плитці і нерівному асфальті. І, звичайно ж, вони бояться проколів.

Матеріал коліс для самоката

Підшипники. Всередині кожного колеса є підшипники — саме вони відповідають за те, як крутиться колесо. Більшість самокатів поставляються з підшипниками середньої якості, цілком придатних для катання протягом першого сезону експлуатації. Орієнтуватися на «вищий клас» підшипників при виборі самоката не варто, адже підшипники – це теж витратний матеріал.

У продажу можна знайти підшипники різних класів точності, різної вологозахищеністю та придатності для обслуговування. Докладніше питання вибору підшипників ми розглянемо в окремому матеріалі.

 

Амортизатори. Для зниження вібрацій під час їзди міські моделі самокатів можуть бути оснащені одним або двома амортизаторами. Повністю виключити вібрації вони не дозволяють, але істотно підвищують комфорт пересування.

 

Складаний механізм. Складаний механізм – головна перевага міського самоката, що дає можливість і без того компактному засобу пересування займати ще меншу простір. Складений самокат зручно прибрати в багажник машини, з ним без проблем можна пройти в метро, в магазин або просто покласти на підлогу в офісі або вдома.

Складкою самокат

Механізми складання у різних моделей самокатів відрізняються, але принципово їх можна розділити на два типу:

  • Самокат складається навпіл. Вузол складного механізму розташований між кермом і декою – саме в цьому місці самокат і складається. Такий механізм найбільш поширений, але зручність процесу складання моделей у різних виробників може дуже сильно відрізнятися. Також відзначимо появу на ринку моделей з системами «швидкого складання», що дозволяють привести самокат в компактно стан буквально за секунду. У складеному вигляді у таких самокатів фіксується переднє колесо і їх можна котити за собою візок.
  • «Швидкі» складні механізми: Kleefer (ліворуч) і Oxelo Easyfold (праворуч). Складається тільки кермо. Такий варіант зустрічається рідко. Плюс – менше шансів забруднити руки. Мінус – такий самокат менш компактний в складеному вигляді ви не зможете поставити його на деку — доведеться покласти на бік.

 

Висота керма. У більшості міських моделей є можливість вибрати відповідну висоту, висунувши кермо на певну фіксовану позицію, а деякі моделі дозволяють точно налаштовувати висоту під конкретного власника. Для комфортного і безпечного пересування кермо повинен знаходитися трохи вище попереку, занадто високо піднятий кермо знижує керованість.

 

Ширина керма. Рулі у міських самокатів на 15-20 сантиметрів вже, ніж у трюкових (35 проти 50-55 сантиметрів), але зате вони дозволяють самокатчику бути більш мобільним. Ручки найчастіше знімні, з можливістю закріплення в спеціальному утримувачі – все це для зручності транспортування. Спосіб їх фіксації в робочому положенні однаковий у всіх самокатів, але у деяких моделей є спеціальний затискач, який фіксує ручки більш жорстко.

 

 

Гріпси. Це м'які насадки на ручки, за які ви тримаєтеся при їзді. Ще пару років майже всі самокати були укомплектовані грипсами з поролону. Такі ручки м'які на дотик і гасять частину вібрацій, але, на жаль, з часом рвуться, а також вбирають бруд і бактерії, які на них потрапляють. Тому, якщо ви купили самокат з такими грипсами, то ми настійно рекомендуємо замінити їх на гумові – підійдуть будь-які з веломагазину. Їх легко мити, вони забезпечують більш жорсткий захоплення керма, а значить кращий контроль над управлінням. Але є і ще один плюс – кольорів і варіантів дизайну існує безліч, так що ви зможете додати унікальності свого самоката і вибрати саме ті, які будуть максимально відповідати вашому способу.

 

Гальма. У всіх самокатів є як мінімум один гальма, розташований над заднім колесом – це «натискний гальма» або «гальма-крило». Крило може бути виконано з металу або пластику з закріпленої всередині металевої гальмівною колодкою. При натисканні гальма треться об колесо, знижуючи швидкість руху.

На деяких моделях самокатів гальмування можна здійснити за допомогою ручки на кермі, яка з'єднана з гальмівним механізмом на передньому або задньому колесі.

 

Наші рекомендації.

Ми розповіли про різні типи самокатів та їх складові частини. Не сумніваємося, що будь-самокат принесе вам масу позитивних вражень. Однак, володіючи знаннями, можна вибрати найбільш підходящу модель.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner